Announcement

Collapse

Technique Posting Guidelines

PLAYING TECHNIQUE DISCUSSION ONLY! DO NOT POST TECHNICAL QUESTIONS!

Having issues? Please visit our Forum Talk section for answers to frequently asked questions.

See more
See less

Punkrock,Metal,Hardcoresound with Td-10

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Punkrock,Metal,Hardcoresound with Td-10

hello
    i search for drummers especially or prefer german but no must. who play punkrock hardcore metal or sounds like that kind with a td-10 complett set. my question is how can i get a fat sound in that directions. has anybody infos because if you edit one set it is difficult to find sounds which fit in this
    styles. what are good basic parmeters therefor ? please mail to me if you have infos or help.
    sorry for my bad english

Originally posted by schorsch:
    hello
    i search for drummers especially or prefer german but no must. who play punkrock hardcore metal or sounds like that kind with a td-10 complett set. my question is how can i get a fat sound in that directions. has anybody infos because if you edit one set it is difficult to find sounds which fit in this
    styles. what are good basic parmeters therefor ? please mail to me if you have infos or help.
    sorry for my bad english
    Schorsch,
    entschuldige mein schlechtes Deutsch, ich habe Jahre kein Deutsch mehr gesprochen!
    Die Sounds die Du suchst sind in TD-10 vorhanden, ich würde Dir empfehlen erstmal alle Effekte abzuschalten, and die Sounds trocken durchzuhören. Wenn Du Dir anschaust was für Schlagzeuge die Drummer spielen, deren Sound Du gut findest, hast Du schon mal einen Anhaltspunkt. Wähle für die Kick sagen wir mal Maple, einen langen Kessel und doppelschichtige Felle, dann eine Snare mit Metallkessel, doppelschichtige Felle und erstmal ungedämpft, Toms mit den selbem Kesselmaterial wie die Kick, und tiefe Kessel, doppelschichtige Felle und Resonanzfelle. Höre Dir an wie das im Zusammenhang klingt, dann experimentiere mit der Dämpfung. Dann Becken, große Becken, die Du Dir von den Rock und Metal Kits kopieren kannst.
    Alles was man wirklich raten kann ist daß Du Dich mit dem Modul hinsetzt und lange experimentierst, um Dein Instrument kennenzulernen, ich hoffe, daß diese Tips ein wenig helfen. Nach einer Weile experimentieren wirst Du die Sounds finden die Du suchst, oder wissen, wie Du sie bekommst.
    Ansonsten frage mich jederzeit, ich freue mich über jede Gelegenheit, ein wenig Deutsch sprechen zu können!

Stu

"Fry that sound effect, Moriarty, we're having it for breakfast"

Comment

What Stu said. I think?

------------------
      Ted H.
      www.tocsinrocks.com
      Ted H.

Comment

Took the words right out of my mouth!

Comment

Ich weiß nicht wie Punk und Hardcore metal sich geändert haben die letzten Jahre aber Ich würde nie diesen Musik mit einem Prozessed sound spielen. Selbst wenn mann die Effekte abschaltet, dann ist die unnatürlichen sound noch vorhanden.

Frohes Weihnachten und alles Gute fürs Neues
          Robert

Comment

Originally posted by puttenvr:
            Ich weiß nicht wie Punk und Hardcore metal sich geändert haben die letzten Jahre aber Ich würde nie diesen Musik mit einem Prozessed sound spielen. Selbst wenn mann die Effekte abschaltet, dann ist die unnatürlichen sound noch vorhanden.

Frohes Weihnachten und alles Gute fürs Neues
            Quick someone, how do you say ddrum in German? I thought I'd be able to pick it out, but don't see it! ( )

Comment

Originally posted by schorsch:
              hello
              sorry for my bad english
              Hallo Michael,

Willkommen zu diesem forum, es ist schön um sie hier zu sehen. Ich ware die persoon mit wem du die e-mail wechslung von Music-service gehabt hatte uber dieses thema. Ich wunsche sie fiel spaß beim gebrach dieses forum.

Translation for our English speaking friends:

Welcome on this forum. It's nice to see you here, I was the one you mailed with from Music-service about this subject. I wish you lots of fun using this forum.

Groeten,

Peter

------------------
              Meneer Van Zanten (sorry, in Dutch)
              My bands: Meneer Van Zanten and The Shed (sorry, both in Dutch but you can see the pictures, videoclips and listen to our songs)

Comment

Michael wrote me offline (in German) and I answered as best I could (in English) and referred him back here. Thanks to all of you who can and did respond to him in German.

Comment

my question is how can i get a fat sound in that directions. has anybody infos because if you edit one set it is difficult to find sounds which fit in this
                  styles. what are good basic parmeters therefor ?

So...........whats the answer?? Did anyone happen to catch it??

[This message has been edited by snared (edited December 20, 2001).]

Comment

Working...
                  X